Hezkuntza Esku Hartzeko Laguntza

Jakinbaik ziurtatutako fitxategia

Hezkuntzan esku hartzeko laguntza

Fitxategiak deskargatzeko erregistroa beharrezkoa da. Deskarga kopurua: 517

Urtea
2015
Egileak
  • María Alonso Jiménez, Fátima Bejerano González, Sandra Rey de Viñas García
  • Ed. Altamar
  • Euskalgintza
Familiak
Zikloak
Moduluak

Aurkibidea

1. unitate didaktikoa

Hezkuntzan esku hartzea................................... 6

1.1.      Hezkuntzan esku hartzeko laguntza

1.2.      Hezkuntzan esku hartzea............................ 7

1.2.1.     Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuak

1.2.2.     Aniztasunarekiko arreta: hezkuntza-

printzipioak......................................... 8

1.3.      Hezkuntza-sistema.................................... 10

1.3.1.     Hezkuntzako legeria................................ 10

1.3.2.     Hezkuntza-sistemaren egitura.......... 11

1.4.      Curriculuma................................................... 13

1.4.1.     Curriculumaren elementuak.............. 13

1.4.2.     Curriculumaren garapena................. 16

1.5.      Ikastetxeen autonomia.............................. 16

1.5.1.     IHPa eta beste antolakuntza-agiri

batzuk.................................................. 16

1.5.2.     Ikastetxeko gobernu eta parte-hartze

organoak.......................................... 17

1.6.      Programazioa............................................ 19

1.6.1.     Programazioa egiteko

erreferenteak................................... 19

1.6.2.     Programazioaren elementuak........... 20

1.7.      Jarduera osagarriak eta

eskolaz kanpokoak......................................... 22

1.7.1.     Jarduera osagarriak.......................... 22

1.7.2.     Eskolaz kanpoko jarduerak....................... 23

Ariketak.......................................................... 24

Jarduerak........................................................... 25

2. unitate didaktikoa

Hezkuntza-arloko integrazioa.......................... 28

HLPEak dituzten ikasleekin esku hartzeko

printzipio psikopedagogikoak.................... 29

2.1.1.     Normalizazioaren bide luzea............. 29

2.1.2.     Hezkuntza-integrazioaren eredua..... 32

2.1.3.     Hezkuntza-inklusioaren eredua

2.2.   
HLPEak dituzten ikasleak.................................. 37

2.2.1.     Hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleak       38

2.2.2.     Ikasteko zailtasun espezifikoak dituzten

ikasleak............................................ 42

2.2.3.     AGHA duten ikasleak........................ 45

2.2.4.     Gaitasun intelektual handia duten ikasleak            46

2.2.5.     Hezkuntza-sistemara berandu

sartu diren ikasleak........................... 48

2.2.6.     Egoera pertsonala edo eskolako historia dela-eta desabantailak dituzten

ikasleak............................................ 48

2.3.    HLPEak dituzten ikasleak eskolatzea........ 50

2.3.1.     Eskolatzearen modalitateak.............. 50

2.3.2.     Ikastetxe arruntetan

eskolatzea........................................ 51

2.3.3.     Hezkuntza bereziko ikastetxeetan

eskolatzea............................................ 52

2.3.4.     Eskolatze konbinatua....................... 53

Ariketak.............................................................. 55

Jarduerak....................................................... 56

3. unitate didaktikoa

Hezkuntza-laguntzako premiak dituzten ikasleen heziketan parte hartzea  60

3.1.   Aniztasunarekiko arretarako plana............. 61

3.1.1.    Planaren elementuak............................... 61

3.1.2.    Curriculum- eta antolakuntza-neurriak . .        62

3.1.3.    Plana egitea eta berrikustea............. 63

3.2.   Hezkuntza-arloko orientazioa.................... 63

3.2.1.    Hezkuntza-orientaziorako

zerbitzuen antolaketa....................... 63

3.2.2.    Hezkuntza-orientaziorako

zerbitzuen funtzioak......................... 65

3.3.   Curriculum-egokitzapenak........................ 69

3.3.1.    Garrantzitsuak ez diren curriculum-

egokitzapenak.................................. 69

3.3.2.    Curriculum-egokitzapen

garrantzitsuak................................... 70

 3.4.   Kolektibo espezifikoentzako hezkuntza-

erantzunak.................................................... 73

3.4.1.    Oro har zailtasunak dituzten

ikasleentzat.......................................... 73

3.4.2.    Hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleentzat     75

3.4.3.    Berandu hasten diren

ikasleentzat.......................................... 77

3.4.4.    Gaitasun intelektual handia

duten ikasleentzat.................................. 78

Ariketak............................................................. 79

Jarduerak.......................................................... 80

4. unitate didaktikoa

Hezkuntzan esku hartzeko baliabideak eta estrategia metodologikoak            82

4.1.   Hezkuntzan esku hartzeko baliabideak................. 83

4.2.   Baliabide espazialak....................................... 84

4.2.1.    Ikastetxeko espazioak............................. 84

4.2.2.    Hezkuntza bereziko ikastetxeko espazioak           87

4.2.3.    Arkitektura-oztopoak eta irisgarritasuna        89

4.2.4.    Espazioen egoera.................................. 90

4.2.5.    Inguruan esku hartzea............................. 93

4.3.   Baliabide materialak........................................ 93

4.3.1.    Altzari-baliabideak.................................. 94

4.3.2.    Material didaktikoak edo espezifikoak......... 94

4.3.3.    Laguntza-produktuak.............................. 98

4.3.4.    Teknologia-baliabideak........................... 99

4.4.   Giza baliabideak........................................... 103

4.5.   Denbora-baliabideak..................................... 108

4.5.1.    Jarduerak denboran banatzea       108

4.5.2.    HLPEak dituzten ikasleekin denbora kudeatzea    109

 

4.6. Ikasleak taldekatzea . . . . . . . . . . . . . . .

110

4.7. Baliabide pedagogikoak................. . . . . .

111

4.7.1. Pertsonan zentratutako plangintza

112

4.7.2. Elkarlaneko ikaskuntza . . . . . . . . . . . .

113

4.7.3.    Kontratu pedagogikoa............................ 115

4.7.4.    Estrategia metodologiko orokorrak            115

4.7.5.    HLPEak dituzten ikasleentzako metodologia espezifikoak            117

Ariketak............................................................ 119

Jarduerak.......................................................... 121