Fitxategiak deskargatzeko erregistroa beharrezkoa da. Sartu Erabilera kopurua: 410
Aurkibidea
1. Unitate didaktikoa.
Aisialdia eta denbora librea testuinguruan kokatzea........ 6
1.1. Aisialdia eta denbora librea....................................... 7
1.1.1. Lana, betebeharrak eta denbora librea..................... 7
1.1.2. Aisialdiaren kontzeptua..................................... 9
1.1.3. Aisialdiaren eta denbora librearen ikuspuntu kontzeptualak. 9
1.2. Aisialdi, denbora libre eta lanaren ikuspegi historikoa........... 10
1.2.1. Kultura helenikoa.......................................... 10
1.2.2. Kultura erromatarra....................................... 10
1.2.3. Kristautasuna............................................. 11
1.2.4. Erdi Aroa.................................................. 11
1.2.5. Berpizkundea.............................................. 11
1.2.6. Aisialdia iraultzen mendean............................... 12
1.3. Aisialdiaren soziologia........................................... 12
1.3.1. Aisialdiaren soziologia, diziplina berri bat.................. 12
1.3.2. Aisialdia ezagutzaren gizartean............................ 13
1.3.3. Aisialdia eta denbora librea giza eskubide gisa............ 15
1.4. Aisialdiaren pedagogia.......................................... 16
1.4.1. Aisialdiaren pedagogiaren aurrekariak..................... 16
1.4.2. Aisialdiaren pedagogiari bide ematen dioten faktoreak..... 17
1.4.3. Aisialdiko hezkuntzaren oinarri pedagogikoak 19
1.4.4. Aisialdiko hezkuntzaren eragileak......................... 20
1.5. Animazio soziokulturala eta aisialdiko hezkuntza................ 22
1.5.1. Hezkuntza-modalitateak................................... 22
1.5.2. Hezkuntza-ingurunea...................................... 23
1.5.3. Aisialdi mikroingurunetan kontuan hartu beharrekoak 24
1.5.4. Balioen hezkuntza denbora librean........................ 26
1.6. Aisialdi inklusiboa............................................... 26
1.6.1. Estrategia integratzailea................................... 26
1.6.2. Estrategia inklusiboa...................................... 27
Ariketak.............................................................. 31
Jarduerak............................................................ 32
2. Unitate didaktikoa.
Animazio-proiektua aisialdian eta denbora librean........ 34
2.1. Zer da aisialdiko eta denbora libreko proiektu bat?.............. 35
2.1.1. Proiektua programazioko elementu gisa................... 35
2.1.2. Proiektu bat prestatzeko faseak.......................... 35
2.2. Errealitatea aztertzea............................................ 36
2.2.1. Testuingurua aztertzea.................................... 36
2.2.2. Eskariak eta premiak aztertzea........................... 36
2.2.3. Baliabideak aztertzea...................................... 37
2.3. Plangintza-fasea................................................ 38
2.3.1. Helburuak................................................. 38
2.3.2. Jarduerak................................................. 38
2.3.3. Baliabideak................................................ 40
2.4. Komunikazio-jarduerak.......................................... 42
2.5. Proiektua gauzatzea............................................. 43
2.6. Aisialdiko eta denbora libreko proiektuak ebaluatzea............ 44
2.6.1. Zertarako balio du ebaluazio-faseak?..................... 44
2.6.2. Adierazleak, ebaluatzeko giltza............ 44
2.6.3. Zer ebaluatu behar dugu?................................. 45
2.6.4. Amaierako memoria edo txostena........................ 46
Ariketak.............................................................. 47
Jarduerak............................................................ 48
3. Unitate didaktikoa.
Aisialdiko eta denbora libreko jolas-jarduerak.............. 52
3.1. Jolasari buruzko teoriak......................................... 53
3.1.1. Energia-kontsumoarekin lotutako teoriak.................. 53
3.1.2. K. Gross-en aurre-ariketaren teoria........................ 53
3.1.3. Claparéde teoria........................................... 53
3.1.4. Teoria psikoanalitikoak.................................... 53
3.1.5. Piageten teoria kognitiboa................................. 54
3.1.6. Vygotskiren ekarpena..................................... 55
3.2. Jolasa, haurtzaroko oinarrizko jarduera.......................... 55
3.2.1. Jolasaren kontzeptua..................................... 55
3.2.2. Jolasaren ezaugarriak..................................... 56
3.2.3. Jolasteko eskubidea....................................... 57
3.3. Jolasa, etapa ebolutiboaren arabera............................. 57
3.3.1. Zerotik bi urtera. Zentzu-mugimenezko jolasa........... 57
3.3.2. Bitik zazpi urtera. Jolas sinbolikoa eta imitaziozkoa........ 57
3.3.3. Zazpitik hamabi urtera. Jolas sozializatzailea eta arauena. 58
3.3.4. Hamabi urtetik aurrera. Jolas antolatuak eta arautuak. 58 3.4. Jolasen sailkapena 58
3.4.1. Adinaren arabera.......................................... 58
3.4.2. Formatuaren arabera...................................... 58
3.4.3. Espazioaren arabera....................................... 59
3.4.4. Jatorriaren arabera........................................ 59
3.4.5. Helburuaren eta ezaugarrien arabera...................... 60
3.4.6. Garatzen dituzten alderdien arabera....................... 62
3.4.7. Jolasa animatzailearen eginkizunaren arabera............. 62
3.4.8. Lehiazko jolasak eta lankidetza-jolasak................... 63
3.5. Jolasaren hezkuntza-balioa...................................... 65
3.5.1. Jolasa tresna hezigarri gisa............................... 65
3.5.2. Jolasa ebaluazio-tresna gisa.............................. 65
3.5.3. Jolasa integrazio-tresna gisa.............................. 66
3.6. Jolasa aisialdiko eta denbora libreko animazioan................ 67
3.6.1. Jolasen plangintza........................................ 67
3.6.2. Jolasen antolakuntza...................................... 67
Ariketak.............................................................. 69
Jarduerak............................................................ 71
4. Unitate didaktikoa.
Jolas-jarduerarako materialak: jostailuak................... 74
4.1. Jolas-materialak eta jostailuak.................................. 75
4.2. Jostailuen sailkapena........................................... 76
4.2.1. Jostailuen sailkapena, sustatzen duten garapen-arloaren arabera. 76 4.2.2. ESAR sistema 77
4.3. Jolasa balio-transmititzaile gisa................................. 78
4.3.1. Jostailu sexista........................................... 78
4.3.2. Gerra-jostailuak........................................... 79
4.3.3. Kontsumo jasangarria..................................... 80
4.3.4. Jostailuak eta publizitatea................................. 81
4.4. Jostailuak erosteko irizpideak................................... 82
4.4.1. Kalitate-irizpideak.......................................... 83
4.4.2 Jostailuen segurtasuna........................................... 83
4.5. Denentzako jostailuak diseinatzea.............................. 84
4.5.1. Jostailuak egokitzea...................................... 84
4.5.2. Egokitutako jostailuak..................................... 86
4.5.3. Desgaitasuna duten pertsonentzako jolas-baliabideak..... 87
Ariketak.............................................................. 88
Jarduerak............................................................ 89
5. Unitate didaktikoa.
Jolas-eremuak.................................................... 92
5.1. Jolasteko eremuen premia...................................... 93
5.2. Ludotekak....................................................... 93
5.2.1. Ludotekaren kontzeptua................................... 93
5.2.2. Ludoteka-ereduak........................................ 95
5.2.3. Ludoteka motak........................................................ 95
5.2.4. Ludotekaren helburuak eta funtzioak........... 95
5.2.5. Ludoteka hezkuntza-bitarteko gisa................................ 96
5.2.6. Ludotekan esku hartzea............................................ 100
5.3. Beste jolas-eremu batzuk.................................................. 102
5.3.1. Ospitaletako jolas-eremuak....................................... 102
5.3.2. Merkataritza-zentroetako jolas-eremuak....................... 103
5.3.3. Hotel, kanpin eta hondartzetako jolas-eremuak............. 103
5.3.4. Aisialdiko klubak...................................................... 103
5.3.5. Estalpeko haur-parkeak............................................ 104
5.3.6. Abentura- edo multiabentura-eremuak......................... 104
5.4. Jolas-eremuen segurtasuna............................................... 105
5.4.1. Bereizitako jolas-eremuak.......................................... 105
5.4.2. Jolas-eremu seguruak.............................................. 105
Ariketak................................................................................ 107
Jarduerak....................................................................... 109
Adierazpen-baliabide eta teknikak.................................. 110
6.1. Adierazpen-jarduerak animazio soziokulturalean 111
6.1.1. Adierazpen-baliabide eta teknikak............. 111
6.1.2. Sormena, oinarrizko tresna.......................... 111
6.2. Adierazpen eta sormen-tailerrak......................... 112
6.2.1. Zer ulertzen dugu tailertzat........................... 112
6.2.2. Tailer motak.................................................... 113
6.2.3. Tailerren metodologia................................... 113
6.2.4. Tailer bat programatzea............................... 115
6.3. Abestiak.................................................................... 117
6.3.1. Abestien sailkapena...................................... 117
6.3.2. Abestiek ekarritako onurak........................... 117
6.3.3. Alderdi metodologikoak................................ 117
6.3.4. Playbacka eta karaokea.................................. 119
6.3.5. Musikoterapia................................................. 119
6.4. Dantzak.................................................................... 120
6.4.1. Dantzei lotutako alderdi batzuk................... 120
6.4.2. Dantzen sailkapena....................................... 121
6.4.3. Dantzaren alderdi metodologikoak............ 122
6.4.4. Libdub-ak eta flashmob-ak............................... 123
6.5. Ipuina edo kontakizuna......................................... 124
6.5.1. Ipuin, mito, elezahar eta istorioak............... 124
6.5.2. Ipuinen sailkapena........................................ 124
6.5.3. Ipuina elementu hezigarri gisa.................... 126
6.5.4. Alderdi metodologikoak................................ 127
6.5.5. Txisteak............................................................ 131
6.6. Gorputz-adierazpena eta dramatizazioa........... 132
6.6.1. Antzerkiaren hezkuntza- eta gizarte-balioa 132
6.6.2. Animatzailearen eginkizuna eta helburuak 133
6.6.3. Antzerki-lan bat muntatzea.......................... 133
6.6.4. Eszenografia................................................... 135
6.6.5. Txotxongiloak.................................................. 138
6.7. Ikus-entzunezko baliabideak............................... 139
6.7.1. Argazkiak eta bideoa..................................... 139
6.7.2. Irratia................................................................. 143
Ariketak........................................................................... 145
Jarduerak........................................................................ 147
7. Unitate didaktikoa.
Naturako jarduerak. Baliabideak..................................... 152
7.1. Natura, zaindu beharreko baliabide bat............ 153
7.1.1. Gizakia eta natura.......................................... 153
7.1.2. Naturarekiko begirunea................................ 153
7.1.3. Natura babestea............................................. 154
7.1.4. Hezkuntza-baliabideak naturan.................. 155
7.2. Txangozaletasuna: txangoak eta ibilbideak...... 156
7.2.1. Txangozaletasuna......................................... 156
7.1.1. Ibilbideak............................................................ 158
7.1.2. Mendi-ibiltaritzaren hezkuntza-balioa.......... 159
7.2. Kanpaldiak, kanpamentuak eta udalekuak......... 159
7.2.1. Kanpaldiak eta kanpamentuak...................... 159
7.2.2. Udalekuak.......................................................... 159
7.2.3. Kanpaldi, kanpamentu eta
udalekuen hezkuntza-balioa......................... 160
7.3. Kirolak naturan.......................................................... 161
7.3.1. Kirola eta animazio soziokulturala................ 161
7.3.2. Kirola biztanle-sektore desberdinetan......... 162
7.3.3. Naturarekin harremanetan egiten diren
beste kirol-jarduera batzuk............................. 165
Ariketak............................................................................. 165
Jarduerak.......................................................................... 167
8. Unitate didaktikoa.
Naturako jarduerak. Plangintza eta antolamendua......... 168
8.1. Aisialdiko proiektuak planifikatzea........................ 169
8.1.1. Kanpamentu batzuk planifikatzea................ 170
8.1.2. Txango bat planifikatzea................................. 170
8.2. Naturako jarduerak dinamizatzea......................... 172
8.2.1. Animazioaren ardatza edo interesgunea.... 173
8.2.2. Aurkikuntza........................................................ 174
8.2.3. Gau-jaiak............................................................ 174
8.3. Naturako jarduerak egiteko ekipamendua.......... 176
8.3.1. Ekipajeko ezinbesteko elementuak.............. 176
8.3.2. Bizkar-zorroa eta ekipajea.............................. 177
8.4. Elikadura..................................................................... 179
8.4.1. Elikagaiak eta mantenugaiak......................... 179
8.4.2. Elikadura naturako jardueretan..................... 180
8.4.3. Elikadura ibilaldian........................................... 181
8.4.4. Menuak udaleku eta kanpamentuetan......... 182
8.5. Naturan orientatzea.................................................. 183
8.5.1. Orientazioaren garrantzia............................... 183
8.5.2. Gure burua orientatzeko modu desberdinak 184
8.5.3. Orientazioko jarduerak.................................... 186
Ariketak.............................................................................. 187
Jarduerak.......................................................................... 189
9. Unitate didaktikoa.
Naturako jarduerak. Arriskuen prebentzioa
eta alderdi juridiko eta formalak...................................... 192
9.1. Arrisku-faktoreak eta istripuei aurrea hartzea..... 193
9.1.1. Naturan istripuak prebenitzeko jokabideak. 193
9.1.2. Arriskuen prebentzioa aire zabaleko jardueretan 194
9.2. Aseguruak eta lizentziak.......................................... 195
9.2.1. Aseguruak kontratatzea................................... 195
9.2.2. Federazioaren lizentzia................................... 196
9.3. Legeria........................................................................ 197
9.3.1. Naturako jarduerekin lotutako
araudia................................................................ 197
9.3.2. Erantzukizun profesionala aisialdian eta denbora librean 198
9.4. Dokumentazioa........................................................ 200
9.5. Familiei informatzeko bilerak................................. 201
Ariketak............................................................................. 203
Jarduerak......................................................................... 204
Bibliografia................................................ 206
Jakinbai ziurtagiria
Oinarrizko edukia
- Urtea
- 2016
- Egileak
-
- Altamar ED.
- Euskalgintza Bulegoak euskaratuta