Lanekiren logoa

Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea berdintasunaren alde

Hezkuntza funts-funtsezkoa da gizakien gaitasunak eta trebetasunak garatzeko, eta pertsonen bizitzako alderdi guztiak lantzeko modua ematen du. Gizarte- eta hezkuntza-arloko eskuhartzearen xedea zera da, berdintasun-baldintzetan oinarrituriko bizikidetza sustatuko duen eraldaketa sozial bat eragitea, hain justu, ekintza planifikatuen bidez. Egungo egoera sozial honetan, ia egunero izaten dugu emakumeen kontrako indarkeriako egoeren berri; hori horrela, beharrezkoa da gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea gauzatzea zenbait testuingurutan, gure gizartearen oinarriak ezartzean gizonen eta emakumeen artean berdintasun handiagoa egon dadin. Funtsezkoa da Genero Berdintasuna Sustatzeko goi-maiako teknikariak gai izatea emakumeen kontrako indarkeriaren prebentzioaren alorrean gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea identifikatzeko eta esku-hartze hori jomuga-kolektiboen ezaugarri psikosozialekin lotzeko. Gainera, egunean egon behar dute araudien, kontzeptuen eta metodologien ezagutzan, beren jarduketak eraginkorrak eta esku-hartzearen xede den taldearen berezitasunetara egokituak izan daitezen.

Fitxategiak deskargatzeko erregistroa beharrezkoa da. Erabilera kopurua: 7

Aurkibidea

1.- Emakumeen kontrako indarkeriaren prebentzioaren alorreko gizarte- eta hezkuntzaarloko esku-hartzearen ezaugarriak

1.1. Sarrera

1.2. Desberdinkeriarekin eta genero-indarkeriarekin loturiko kontzeptuak

1.3  Berdintasunaren aldeko gizarte- eta hezkuntza-arloko eskuhartzearen oinarri psikopedagogikoak

1.4. Hezkuntza ez-formala gizarte- eta hezkuntza-arloan esku hartzeko esparru gisa

1.5. Hezkidetza eta emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioa

1.6. Esku-hartzearen xede diren kolektiboak eta esparruak: haurrak, gazteria, familiak, desgaitasunen bat duten emakumeak

1.7. Esku-hartzearen xede diren kolektiboen ezaugarri psikosozialak

1.8. Emakumeen aurkako indarkeriaren pertzepzioa kolektibo bakoitzean

1.9. Nortasunaren eraketa haurtzaroan eta gaztaroan

2.- Emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioa zenbait kolektiborentzat

2.1. Sarrera

2.2. Genero-indarkeriaren alorrean esku hartzeko ereduak eta programak. Lehen mailako, bigarren mailako eta hirugarren mailako prebentzioa

2.3. Emakumeen aurkako indarkeria prebenitzeko estrategiak eta baliabideak

2.4. Genero-indarkeriarekin loturiko jarrerak eta sinesmenak identifikatzea, hautematea, aztertzea eta haiei buruzko kontzientzia hartzea

2.5. Hezkidetza-arloko esku-hartzea eta emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioa kolektibo bakoitzarekin

2.6. Genero-indarkeriaren alorreko sentsibilizaziorako, prebentziorako eta esku-hartzerako jarraibide orokorrak

2.7. Familiaren eginkizunaren garrantzia

3.- Genero-berdintasunaren eta emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioaren alorreko prestakuntza-ekintzak hedatzea zenbait kolektiborentzat

3.1. Sarrera

3.2. Informazio- eta dibulgazio-materialak: materialak diseinatzea eta sortzea

3.3. Hedapen-estrategiak kolektibo jakin batzuetan

3.4. Esku-hartzearen hartzaile potentzialak diren elkarteekin eta erakundeekin harremanetan jartzeko estrategiak

3.5. Beste eragile eta profesional batzuekiko elkarlana. Sare-lana

3.6. Sare europarrak, estatukoak eta erkidegoetakoak

3.7. Asoziazionismoa eta herritarren parte-hartzea generoberdintasunaren alde

4.- Emakumeen kontrako indarkeriaren prebentzioaren alorreko gizarte- eta hezkuntzaarloko esku-hartzeari aplikaturiko taldedinamikak

4.1. Sarrera

4.2. Taldea esku-hartzearen ardatz

4.3. Talde-dinamikako teknikak

4.4. Teknika egokiena eta aplikazio-irizpideak hautatzea

4.5. Teknika genero-indarkeriaren prebentzioaren alorrean aplikatzea esku-hartzearen xede diren kolektiboen arabera

4.6. Teknikaria bideratzaile gisa talde-lanean

5.- Genero-berdintasunaren eta emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioaren alorreko hezkuntza-programak diseinatzea

5.1. Sarrera

5.2. Prestakuntza-ekintzak: tipologia eta esku-hartzearen xede, diren kolektiboetara egokitzea

5.3. Lantegiak antolatzea

5.4. Hezkidetza eta genero-indarkeria: esku-hartzearen helburuak, edukiak eta metodologia

5.5. Esku hartzeko teknikak eta tresnak

5.6. Programak abian jartzeko estrategiak

5.7. Lagun egitea eta gainbegiratzea

5.8. Genero-berdintasuna sustatzeko goi-mailako teknikaria diziplinarteko taldean

6.- Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzeak ebaluatzeko jarduerak egitea

6.1. Sarrera

6.2. Ebaluazioaren kontzeptua

6.3. Prestakuntza-ekintzak ebaluatzeko protokoloak eta erregistroak egitea

6.4. Ebaluazioetako datuak aztertzeko estrategiak eta teknikak

6.5. Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzearen txostenak eta memoriak egitea

6.6. Hartzaileek ebaluazio-prozesuan parte hartzearen garrantzia

Jakinbai ziurtagiria

Oinarrizko edukia

Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea berdintasunaren alde
Urtea
2024
Egileak
  • María del Rosario Tercero Cotillas
  • Belén Labián Fernández-Pacheco
  • María de Gracia Peña Ruiz
  • Sintesis argitaletxea
  • ISBNa: 9798710065105
  • Itzulpena: Maramara Taldearen Hizkuntza Zerbitzuak SL

Dokumentu honekin erlazionatuta dauden...