Fitxategiak deskargatzeko erregistroa beharrezkoa da. Sartu Erabilera kopurua: 585
Aurkibidea
GIZARTERATZEA ETA LANERATZEA
Aurkibidea
1. unitate didaktikoa
Gizarteratzearen eta laneratzearen testuinguruaren ezaugarriak 6
1.1. Gizarteratzearen eta laneratzearen kontzeptualizazioa 7
1.2. Lana eta lanbidea .................................................... 9
1.2.1. Lan-merkatua ................................................... 9
1.2.2. Lanbide-sistema nazionala .................................. 10
1.2.3. Bitartekaritza lan-merkatuan ............................ 11
1.2.4. Enplegu-politikak .............................................. 11
1.3. Enplegu-politiken eremu legela ................................
12 1.3.1. Estrategiak, ildoak eta araudi europarrak . 12
1.3.2. Estatuko araudiaren testuingurua .................... 16
1.3.3. Autonomia-erkidegoen eta udalerrien zeregina ........ 17
1.4. Europako baliabideak enplegu-politikak sustatzeko 18
1.4.1. Europako funtsak ................................................. 18
1.4.2. Europako programak ........................................ 20
1.4.3. Mugikortasuna errazteko baliabideak ............... 21
1.5. Gizarteratzea errazteko baliabideak. Lanbide-politikak 22
1.5.1. Kontrataziorako laguntza-neurriak ................... 22
1.5.2. Lan autonomoaren sustapena.......................... 25
1.5.3. Enplegurako formazioa sustatzea .................... 26
1.5.4. Genero-indarkeriaren biktimak gizarteratzeko politika aktiboak 27
1.5.5. Gizarte-bazterkerian dauden kolektiboentzako babes-neurriak 28
1.6. Formazio-baliabideak. Lanbide-heziketa.................. 30
1.6.1. Kualifikazio profesionalen katalogo nazionala ..... 30
1.6.2. Lanbide-heziketa hezkuntza-sistemaren barruan 31
1.6.3. Konpetentzia profesionalen ziurtagiria 32
1.7. Erkidegoko eta tokiko beste baliabide batzuk .......... 34
1.8. Gizarteratze- eta laneratze-ereduak......................... 35
1.8.1. Orientazioaren araberako gizarteratze-ereduak 35
1.8.2. Protagonisten posizioaren araberako eredua 36
1.9. GGMT gizarteratze- eta laneratze-prozesuan .......... 36
1.9.1. Gizarteratzeko goi-teknikariaren konpetentziak gizarteratzeari eta laneratzeari dagokionean ............ 36
1.9.2. Gizarteratzeko goi-mailako teknikariaren funtzioak gizarteratzaile gisa 38
1.1.1. Gizarteratzea eta integratzea ........................... 7
1.1.2. Gizarteratzearen eta laneratzearen kontzeptualizazioa 7
1.1.3. Gizarteratzeko zailtasunak dituzten pertsonak edo kolektiboak 8
Ariketak .............................................................................. 40
Jarduera ........................................................................ 41
2. unitate didaktikoa
2. Laneratzeko esku-hartzearen planifikazioa.................... 1
2.1. Gizarteratzea eta laneratzea baldintzatzen dituzten alderdiak 2
2.1.1. Enplegagarritasun eta okupagarritasun kontzeptuak 3
2.1.2. Okupagarritasun-faktoreak 3
2.1.3. Enplegagarritasun-faktoreak 4
2.1.4. Gizarte-faktoreak 7
2.2.1. Laneratze-proiektuaren helburuak 8
2.2.2. Laneratze-proiektuen metodologia 9
2.3. Lan-eskaintzen eremuko esku-hartzea 10
2.3.1. Lan-merkatuaren azterketa 10
2.3.2. Eskaintzen ibilbideak 10
2.4. Lan-eskarien eremuko esku-hartzea 13
2.4.1. Ibilbide pertsonalak 13
2.4.2. Ibilbide pertsonalen metodologia 14
2.4.3. Erabili beharreko materialak eta tresnak. Espediente pertsonala 18
2.4.4. Ibilbide pertsonalen faseak 23
Ariketak 24
Jarduerak 25
3. unitate didaktikoa
3. Laneratze-prozesuen inplementazioa, jarraipena eta ebaluazioa 1
3.1. Ibilbide pertsonalaren inplementazioa 2
3.1.1. Ibilbide pertsonalaren jarraipena eta ebaluazioaa 2
3.1.2. Lanerako tresnak 2
3.2. 1. fasea. Hasierako elkarrizketa diagnostikoa 3
3.2.1. Hasierako elkarrizketa 3
3.2.2. Beharrak detektatzea 12
3.3. 2. fasea. Ibilbide pertsonalaren ekintza-plana 17
3.3.1. Ekintza-planaren betekizunak 17
3.3.2. Ekintza-planaren helburuak 19
3.3.3. Planaren koherentzia-maila 19
3.3.4. Esku-hartzeko estrategiak 20
3.3.5. Ekintza-plan baten ibilbideak 20
3.3.6. Materialen eta baliabideen ereduak 25
3.4. 3. fasea. Ekintza-planaren jarraipena 29
3.5. 4. fasea. Laneratze-prozesuaren azken ebaluazioa 31
3.5.1. Azken ebaluazioa hainbat eremutatik 31
3.5.2. Materialen eta baliabideen ereduak 34
3.6. Jarraipena enpresan 35
3.6.1. Jarduerak enpresaren esparruan 35
3.6.2. Enpresan informazioa biltzeko baliabideak 35
3.7. Laneratze-proiektuen ebaluazioa 39
3.7.1. Proiektua baloratzeko dimentsioak 40
3.7.2. Adierazleen definizioa 41
3.7.3. Proiektuaren azken memoria edo txostena 42
Ariketak 44
Jarduerak 45
4. unitate didaktikoa
Laneratzeko eta gizarteratzeko esku-hartzea behar duten kolektiboak ...... 1
4.1. Gizarteratzea eta laneratzea hainbat kolektibotan ......... 3
4.1.1. Esku-hartzea behar duten kolektiboak ............... 3
4.1.2. Enplegagarritasun-maila .................................... 3
4.1.3. Koletiboen azterketarako jarraibideak ................ 4
4.6. Etorkinak ..................................................................... 47
4.2. Adingabeak eta gazteak ............................................... 4
4.2.1. Lan-merkatua ......................................................... 4
4.2.2. Enplegagarritasuna eta kolektiboaren profila .......... 5
4.2.3. Giza taldearen premiak ........................................... 7
4.2.4. Esku hartzeko proposamenak ................................ 8
4.2.5. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak ............... 9
4.2.6. Marioren kasua ..................................................... 10
4.3. 45 urtetik gorakoeta iraupen luzeko langabeak .............. 13
4.3.1. Enplegagarritasuna eta kolektiboaren profila ........ 13
4.3.2. Giza taldearen premiak ......................................... 17
4.3.3. Esku hartzeko proposamenak .............................. 19
4.3.4. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak ............. 20
4.3.5. Ramiroren kasua .................................................. 21
4.4. Emakumeak .................................................................. 22
4.4.1. Emakumeen lan-merkatua .................................... 22
4.4.2. Giza taldearen ezaugarriak eta profila .................. 23
4.4.3. Giza taldearen premiak ......................................... 25
4.4.4. Esku hartzeko proposamenak .............................. 27
4.4.5. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak ............. 28
4.4.6. .Karmenen kasua ................................................. 28
4.5. Desgaitasunak dituzten pertsonak ........... 32
4.5.3. Giza taldearen premiak ........................................ 36
4.5.4. Esku hartzeko proposamenak .............................38
4.5.5. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak ............. 39
4.5.6. Rikardoren kasua ................................................ 44
4.5.1. Desgaitasunak dituzten pertsonen egoerari buruzko txostena....... 32
4.5.2. Giza taldearen ezaugarriak eta profila ................ 32
4.6.1. Giza taldearen premiak...................................... 50
4.7. Gizarte arriskuko egoeran dauden pertsonak. 54
4.7.2. Presoak eta preso ohiak ..................................... 57
4.7.3. Pobrezian eta etxerik gabe bizi diren biztanleak . Ijitoak ..... 57
4.7.4. Prostituzioan diharduten edo prostituzioan aritu diren pertsonak .... 58
4.7.5. Giza talde horien premiak ................................... 59
4.7.6. Esku hartzeko proposamenak ............................ 60
4.7.7. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak ............. 62
4.7.8. Laguntza
4.6.2. Esku hartzeko proposamenak ........................... 51
4.6.3. Laguntza-neurriak eta baliabide propioak .......... 53
4.7.1.Drogamendekotasuna duten pertsonak eta drogazale ohiak ........ 54
5. unitate didaktikoa
5. Laneratzeko eta gizarteratzeko trebetasunen entrenamendua 1
5.1. Gizarteratzeko eta laneratzeko trebetasunak 2
5.1.1. Zer dira gizarteratzeko eta laneratzeko trebetasunak? 2
5.1.2. Laneratze-trebetasunen entrenamendua 3
5.2. Autonomia pertsonaleko trebetasunen entrenamendu 4
5.2.1. Ingurunearen eta komunitatearen ezagutza 4
5.2.2. Autogobernua eta autozuzendaritza 7
5.2.3. Ikaskuntzarako eta lanerako motibazioa 12
5.2.4. Denboraren antolaketa eta kudeaketa 13
5.3. Gizarte-trebetasunen entrenamendua 15
5.3.1. Gizarte-elkarreraginerako oinarrizko trebetasunak16
5.3.2. Hitz egiteko trebetasunak 16
5.3.3. Banatzeko eta elkarlanean aritzeko trebetasunak16
5.3.4. Emozio eta sentimenduekin loturiko trebetasunak16
5.3.5. Autobaieztapeneko trebetasunak 17
5.4. Lan-trebetasunetan entrenamendua 19
5.4.1. Berariazko trebetasun profesionalak 19
5.4.2. Lanpostuan izan beharreko jarrera-arauak 20
5.5. Enplegu bilaketa aktiboko trebetasunak 24
5.5.1. Lan bilatzeko bideak 24
5.5.2. Enplegua bilatzeko tresnak 30
5.5.3. Hautaketa-prozesua 36
5.5.4. Lan-bilaketa sustatzeko baliabideak 39
Ariketak 43
Galderak 51
6. unitate didaktikoa
Laguntza bidezko lana ...................................... 1
6.1. Aproximación al empleo con apoyo ......................... 3
6.1.1. Qué entendemos por empleo con apoyo .......... 3
6.1.2. Principios y valores del empleo con apoyo ........ 4
6.1.3. Personas a las que se dirige ............................... 4
6.1.4. El preparador o preparadora laboral ................ 5
6.1.5. La metodología del empleo con apoyo ............. 6
6.2. Fase I. Selección de las personas usuarias ................... 7
6.2.1. Desarrollo de la fase ....................................... 7
6.2.2. Documentación y registros ............................. 8
6.3. Fase II. Análisis de la empleabilidad........................ 10
6.3.1. Desarrollo de la fase ..................................... 10
6.3.2. Documentación y registros ........................... 10
6.4. Fase III. Análisis de los puestos de trabajo ............... 16
6.4.1. El acceso a la empresa .................................... 16
6.4.2. Análisis del puesto de trabajo ........................... 19
6.4.3. Akordioen tipologia .......................................... 27
6.5. IV. fasea. Ikaskuntza-fasea ...................................... 28
6.5.1. Aurkezpena eta orientazioa ............................. 28
6.5.2. Zereginen eta enpresaren kulturaren ikaskuntza30
6.5.3. Egonkortasun-fasea ......................................... 31
6.5.4. Laguntza-maila murriztea ................................ 32
6.5.5. Jarraipen-fasea ................................................ 32
6.6. V. fasea. Programaren ebaluazioa ........................... 33
6.7. Lanpostuaren egokitzapena ..................................... 34
6.7.1. Lanorduak eta lanaldiak ................................... 34
6.7.2. Metodologiaren egokitzapena .......................... 35
6.7.3. Espazioaren eta lanpostuaren egokitzapena ... 36
6.8. Parte hartzen duten eragileen arteko komunikazioa 37
6.8.1. Langilea ........................................................... 37
6.8.2. Lan-prestatzailea ............................................. 38
6.8.3. Enpresa-mundua ............................................. 39
6.8.4. Familia-testuingurua ........................................ 40
6.8.5. Laneratze-erakundea ....................................... 40
6.8.6. Komunitate-testuingurua .................................. 40
Ariketak ......................................................................... 41
Bibliografia eta webgrafia .......................................... 43
Jakinbai ziurtagiria
Oinarrizko edukia
- Urtea
- 2017
- Egileak
-
- Altamar Ed. Egileak: Virginia Romero Rosales, Susana Vidal Marsal, Mónica Juez Martín
- Itzulpena: Eider Abasolo, Francisco de Vitoria LHII
- Zuzenketak
- Euskalgintza Bulegoa