Fitxategiak deskargatzeko erregistroa beharrezkoa da. Sartu Erabilera kopurua: 60
Aurkibidea
- Lanpostuen definizioa eta langileen hautaketa 1
1.1. Lanpostuak definitzeko metodoak ostalaritzako eta turismoko enpresetan 2
1.1.1. Lanpostua.............................................................................. 2
1.1.2. Profil profesionala.................................................................. 4
1.1.3. Profesiograma....................................................................... 6
1.1.4. Lanpostuak definitzearen helburuak........................................ 7
1.1.5. Lanpostuak definitzeko metodoak.......................................... 8
1.2 Langileen hautaketa....................................................................... 10
1.2.1. Hautagaien iturriak............................................................... 10
1.2.2. Langileak hautatzeko metodoak.......................................... 14
1.3. Erantzukizun-arloak ezartzea, mendeko langileen zereginak eta egitekoak 22
1.3.1. Talde profesionala............................................................... 22
1.3.2. Mendeko langileen zereginak eta egitekoak......................... 24
Kasu praktikoak................................................................................... 38
Mapa kontzeptuala............................................................................... 43
Azken ariketak…..................................................................................... 44
- Plantillen plangintza: Langileak aurreikusteko prozesuak 49
2.1. Turismo-ostatuko enpresetako langileak planifikatzea................... 50
2.1.1. Plantillak planifikatzeko beharra............................................ 52
2.1.2. Plantillen plangintzaren helburuak........................................ 52
2.1.3. Langileen plangintzaren abantailak....................................... 52
2.2. Langileen aurreikuspen-prozesuak diseinatzea............................... 53
2.3. Lan-denborak neurtzea eta ebaluatzea.......................................... 54
2.4. Plantilla kalkulatzea txanda-erregimenean...................................... 64
2.5. Mailak esleitzea............................................................................. 65
2.6. Langileak planifikatzeko eta aurreikusteko tresnak eraginkortasunez erabiltzea. 66
2.7. Saileko arduradunen iritziak errespetatzea eta baloratzea............... 67
2.8. Ostatuaren esparruko printzipio deontologiko bereizgarriak............ 69
Kasu praktikoak.................................................................................... 71
Mapa kontzeptuala................................................................................ 73
Azken ariketak...................................................................................... 74
- Giza baliabideen plangintza 81
3.1. Laneko araudia.............................................................................. 82
3.1.1. Laneko betebeharrak......................................................... 83
3.1.2. Laneko eskubideak............................................................ 83
3.1.3. Lan-kontratua.................................................................... 84
3.1.4. Langilearen prestakuntza................................................... 85
3.1.5. Probaldia.......................................................................... 86
3.1.6. Soldata............................................................................. 86
3.1.7. Lanaldia............................................................................. 87
3.1.8. Gaueko lana eta txandakako lana....................................... 87
3.1.9. Atsedenak......................................................................... 89
3.1.10. Jaiak................................................................................. 89
3.1.11. Baimenak.......................................................................... 89
3.1.12. Urteko oporrak.................................................................. 91
3.2. Zuzendaritzako teknikak................................................................ 92
3.2.1. White eta Lippit................................................................. 92
3.2.2. Douglas McGregor............................................................ 92
3.2.3. Rensis Likert...................................................................... 94
3.2.4. Robert Blake eta Jane Mouton........................................... 95
3.2.5. Gary Ouchi........................................................................ 97
3.3. Langileak kudeatzeko tresnak........................................................ 99
3.3.1. Estilo edo sistema autokratikoei edo autoritarioei lotutako kudeaketa-tresnak. 99
1.1.1. Egungo teoria humanista edo integralei lotutako kudeaketa- tresnak. 99
1.1.2. Estilo desberdinei lotutako zuzendaritza-teknikak............... 100
1.2. Komunikatzeko teknikak, jarraibideak eta informazioa hartu eta igortzekoak 101
1.2.1. Komunikazioko tresnak...................................................... 104
1.3. Parte-hartzea sustatzea, mendeko langileen ideiak, iritziak eta iradokizunak ematea… 105
1.4. Egitekoak eta laneko planak esleitzea........................................... 106
1.5. Erabakiak hartzea......................................................................... 107
1.6. Motibazioa. Ekoizpenaren politika pizgarriak diseinatzean............. 110
1.6.1. Ekoizpenaren politika pizgarriak diseinatzea........................ 111
Kasu praktikoak................................................................................... 114
Mapa kontzeptuala.............................................................................. 116
Azken ariketak..................................................................................... 117
- Langileen integrazioa 121
2.1. Giza baliabideen antolaketaren definizioa eta helburuak................ 122
2.1.1. Enpresa-antolakunde motak.............................................. 124
2.1.2. Egitura antolatzaileak......................................................... 124
2.2. Langile berrien harrera-eskuliburuak arloaren edo sailaren
arabera....................................................................................... 128
2.3. Egokitzapen-programak diseinatzea............................................. 131
2.3.1. Egokitzapen- edo harrera-programa baten faseak.............. 131
2.3.2. Harreran inplikatutako langileak.......................................... 133
2.3.3. Mentorearen figura............................................................ 133
2.4. Prestakuntza-programak............................................................... 134
2.4.1. Prestakuntza-plan bat egiteko metodologia........................ 135
2.5. Langileak integratzera egokitutako komunikazio- eta
motibazio-teknikak....................................................................... 138
2.5.1. Iradokizunen postontzia.................................................... 139
2.5.2. Barne-buletinak.................................................................. 140
2.5.3. Langilearen webgunea....................................................... 140
2.5.4. Giza baliabideak ostalaritzan............................................... 141
2.5.5. Komunikazio-sistema integrala.......................................... 143
2.5.6. Zuzendaritza-estiloari buruzko inkestak.............................. 144
2.6. Ibilbide-plana............................................................................... 145
Kasu praktikoak.................................................................................. 147
Mapa kontzeptuala.............................................................................. 151
Azken ariketak..................................................................................... 152
- Langileen zuzendaritza 157
1.1. Eginkizun adierazgarrienak, sailen arabera.................................... 158
1.2. Definizioa eta mendeko langileen artean esleitzea......................... 162
1.3. Ordutegien eta egun libreen koadranteak egitea.......................... 164
1.3.1. Txandak egitea.................................................................. 165
1.4. Oporren egutegia planifikatzea...................................................... 167
1.5. Egoeraren araberako lan-gatazkak ebaztea................................... 169
1.5.1. Gatazka kolektiboa............................................................. 169
1.5.2. Enpresako gatazka............................................................. 170
1.5.3. Gatazka saihestea.............................................................. 173
1.6. Negoziazioa................................................................................. 175
Kasu praktikoak................................................................................... 178
Mapa kontzeptuala.............................................................................. 180
Azken ariketak..................................................................................... 181
- Ostatuko giza baliabideei aplikatutako psikologia 187
2.1. Lidergoa...................................................................................... 188
2.1.1. Lidergoaren berezko zereginak........................................... 191
2.2. Profesionaltasuna........................................................................ 191
2.3. Motibazioa................................................................................... 195
2.4. Adimen emozionala.................................................................... 202
2.5. Autokontzientzia......................................................................... 206
2.6. Autokontrola............................................................................... 208
2.7. Enpatia........................................................................................ 213
6.8. Gizarte-trebetasunak ..............................................................................
215
Kasu praktikoak................................................................................... 220
Mapa kontzeptuala.............................................................................. 222
Azken ariketak..................................................................................... 223
Jakinbai ziurtagiria
Oinarrizko edukia
- Urtea
- 2023
- Egileak
-
- Argitaletxea: Paraninfo
- Jatorrizko liburuaren ISBN-a: 978-84-283-4451-7
- Jatorrizko izenburua: Recursos Humanos en el Alojamiento
- Egilea: María Gema Morales Caraballo
- Itzulpena: Euskalgintza Bulegoa
Dagoeneko argibidean agertzen diren UD 4-5-6 ez daude eskuragai. Posiblea da hiru unitate hauek eskuratzea?
Eskerrik asko