Erizaintzako zainketa lagungarrien protokoloak
Osasun-teknikaria da pazientearekin eta haren senideekin lehenbizi harremanetan jartzen den profesionala; horregatik da garrantzitsua profesional horrek ondo ezagutzea ospitalizaziounitatean sartzearekin, pazientearen unitatearekin, pazientea beste unitate batera lekualdatzearekin edo alta ematearekin lotutako protokoloak. Biziki garrantzitsua da une oro gogoan izatea jarraian deskribatutako edozein teknika, bai eta protokoloren azken helburua ere, hau da, asistentziaren kalitatea hobetzea.
Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea berdintasunaren alde
Hezkuntza funts-funtsezkoa da gizakien gaitasunak eta trebetasunak garatzeko, eta pertsonen bizitzako alderdi guztiak lantzeko modua ematen du. Gizarte- eta hezkuntza-arloko eskuhartzearen xedea zera da, berdintasun-baldintzetan oinarrituriko bizikidetza sustatuko duen eraldaketa sozial bat eragitea, hain justu, ekintza planifikatuen bidez. Egungo egoera sozial honetan, ia egunero izaten dugu emakumeen kontrako indarkeriako egoeren berri; hori horrela, beharrezkoa da gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea gauzatzea zenbait testuingurutan, gure gizartearen oinarriak ezartzean gizonen eta emakumeen artean berdintasun handiagoa egon dadin. Funtsezkoa da Genero Berdintasuna Sustatzeko goi-maiako teknikariak gai izatea emakumeen kontrako indarkeriaren prebentzioaren alorrean gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea identifikatzeko eta esku-hartze hori jomuga-kolektiboen ezaugarri psikosozialekin lotzeko. Gainera, egunean egon behar dute araudien, kontzeptuen eta metodologien ezagutzan, beren jarduketak eraginkorrak eta esku-hartzearen xede den taldearen berezitasunetara egokituak izan daitezen.
Mugikortasun seguru eta jasangarria
Presta zaitez irakasle izateko: espezialista Gaitasun Profesionalaren Agirian (GPA), enplegurako lanbide-heziketako irakaskuntza, teleprestakuntzan aritzeko irakasle-akreditazioa, masterretako aditua, autoeskolako irakaslea eta zuzendaria, merkantzia arriskutsuen irakasleen irakasle.
Bide-hezkuntza
Presta zaitez irakasle izateko: espezialista Gaitasun Profesionalaren Agirian (GPA), enplegurako lanbide-heziketako irakaskuntza, teleprestakuntzan aritzeko irakasle-akreditazioa, masterretako aditua, autoeskolako irakaslea eta zuzendaria, merkantzia arriskutsuen irakasleen irakasle.
Planktona eta espezie urtarrak hazteko jarduerak
Akuakultura espezie urtarrak hazteko jarduera teknikoen eta ezagutzen multzoa dela esan daiteke. Horri esker, inguru naturalean baino emaitza askoz handiagoak lortzen dira espezie baten ekoizpenean.
Laborategiko biltegiratzea eta banaketa
Lan honen helburu nagusia etorkizuneko profesionala prestatzea da, laborategian dauden produktu kimikoak eta mikrobiologikoak antolatzen, sailkatzen eta ordenatzen jakin dezan, baita horiek erabiltzean sortzen diren hondakinak ere, produktu kimikoak eta mikrobiologikoak baitira.
Gizarte- eta hezkuntza-arloko esku-hartzea gor-itsuekin
Gor-itsutasuna kondizio berezi bat da: entzumen- eta ikusmen-gaitasunaren galera konbinatua da. Ondorioz, ezaugarri eta ondorio propioak eta premia jakinak dituen desgaitasun espezifiko bat sortzen da. Kolektiboaren heterogeneotasuna eta desgaitasun sentsorial horren berezko ezaugarriak direla-eta (ingurunearekiko elkarrekintza batez ere ukimenaren bidez gauzatzen da), eskuhartze komunikatiboak indibidualizatua izan behar du. Esku-hartze horrek, komunikaziosistema bat garatzeaz edo mantentzeaz gain, gor-itsuen bizitzako arlo guztietan eragin behar du. Komunikazio-bitartekotzako goi-mailako teknikariak hiru talde hauekin esku hartuko du: gorrekin, gor-itsuekin eta komunikazio-, hizkuntza- eta mintzamen-nahasmenduak dituzten pertsonekin. Liburu honen ardatza komunikazio-bitartekariak gor-itsuekin egiten duen lana izango da.
Komunikazioan esku hartzeko teknikak
Hizkuntza-jabekuntzaren eta komunikazio-prozesuen, nahasmenduen eta elementuen ikuspegi orokorra; komunikazio-bitartekotza eta ebaluazioa lantzeko berezko teknikak, tresnak eta laguntza-baliabideak, eta komunikazio-bitartekotzaren figuraren eta prozesuen esku-hartzea eta antolamendua.
Inplanteen gaineko protesiak
Liburuan “Inplanteen gaineko protesiak” honako eginkizun hauek betetzeko beharrezkoa den informazioa biltzen da: inplanteen gaineko protesiak lantzea eta konpontzea; lantzeko eta prebentzioko prozesu guztietan kalitatea kontrolatzea eta jarraipena egitea; eta landutako produktuaren eta protesikoaren prebentzioa, segurtasuna eta babesa. Zatiak: Hortzetako inplante eta pilareak errehabilitazio protesikorako. Anatomia inplantologikoa eta osteointegrazioa zer diren definitzen da, erabiltzen diren inplante eta pilareetako materialen ezaugarriak aurkezten dira, eta inplantedun errehabilitazio protesiko motak sailkatu. Ferulak eta inplanteen gaineko protesiak egitea. Laneko eredua lortzeko metodoak aipatzen dira, eta medikuaren aginduaren arabera hautatzen dira dagozkion gehigarriak. Ferula erradiologikoak eta kirurgikoak zer diren eta nola egiten diren azaltzen da, medikuaren aginduarekin lotuta. Era berean, inplantez eutsitako protesi finkoak eta inplanteen gaineko hortzeriaren gaineko protesiak zer diren eta nola egiten diren ere azaltzen da.
Elikagai biziaren ekoizpena
ELIKAGAI BIZIAREN EKOIZPENA izeneko eskuliburu honen bidez, oinarrizko ezagutzak eman nahi dira ezagutza horiek eskuratzen dituen langileak fitoplanktona eta zooplanktona gainbegiratzeko edota ekoizteko lanak egin ahal izan ditzan. Elikagai biziaren ekoizpen hori, «kultibo osagarrien ekoizpena» esaten zaion hori, ezinbestekoa da arrainak, moluskuak eta krustazeoak hazteko faseak gauzatzeko, eta beharrezkoa da une oro eskatutako elikagaien kalitatea ematea, betiere segurtasun- eta higiene-baldintzetan eta ingurumena babestuz.
Emakumeen Jendarte Mailako Parte Hartzea
Liburu hau Genero Berdintasuna Sustatzeko Goi Mailako Teknikariaren tituluaren ikasketetan funtsezkoa da. Horretarako, urriaren 11ko 779/2013 Errege Dekretuaren printzipio, xede, helburu eta proposamenetan oinarritu dira egileak, haren gutxieneko irakaskuntzak finkatzen baititu.
Berdintasuna Sustatzeko Esku Hartzeko eremuak
Liburu honen helburua da Berdintasuna sustatzeko esku-hartze eremuak lanbide-modulurako beharrezkoak diren eduki guztiak proportzionala izatea, eta, aldi berean, material interesgarria sortzea emakumeen eta gizonen benetako berdintasunerako sustapena profesionaltasun-ziurtagiria egiteko (SSCE0212 kodea, SSC451_3 erreferentziako lanbide-kualifikazioa), zehazki, UC1583_3 konpetentzia-unitaterako.
Enplegagarritasunerako Ibilbide Pertsonala I
Enplegagarritasunerako ibilbidea modulua irakasteko bi material sortu dira: apunteak eta jarduera-kuadernoa. Material honek Nekazaritza lanbide-familiako edukiak ditu. Osalanen Baratzezaintzako Lan Prozesu Seguruen Gida ere gehitu da.
Laneko Arriskuen Prebentzioa OSALANEN GIDAK
Osalanen Laneko Arriskuen Ebaluazioa Gida eta Segurtasuneko Seinaleztapena Gida.
Gizarte-sentsibilizazioa eta parte-hartzea
Gizarte-sentsibilizazioa eta partaidetza modulurako oinarrizko materiala
Komunikazio- Hizkuntza- eta Hizketa-zailtasunak dituzten pertsonen gizarteratzearen metodologia
Komunikazio, Hizkuntza eta Hizkuntzako Ezberdintasunak dituzten Pertsonak Gizarteratzeko Metodologiaren lanbide-moduluak aukera ematen du gizarteratzeko eta gizarte-bazterketako prozesuak aztertzeko, eta oinarrizko edukiak eskuratzen ditu esku-hartze sozialeko estrategiak garatzeko eta esku-hartzearen kontrol- eta jarraipen-jarduerak egiteko, hori funtsezko alderdia baita gure lanbide-jardunean.
Zeinu-hizkuntza
Esparru profesional normalizatzaile eta inklusiboan, hizkuntza horren erabiltzaileekin Espainiako zeinu-mintzairan komunikatzen ikasi nahi duten profesionalei zuzenduta dago, bai eta komunikatzeko, mintzatzeko eta hitz egiteko zailtasunak dituzten pertsonen komunikazioa sustatzeari ere, sistema alternatibo eta handigarriak eta ahozko komunikaziorako laguntza-bitartekoak hautatuz.
Automatismo Hidraulikoak: makinetako eskemak
Makinetako eskemak: Multzo konpaktua Glual (LG 1000 B1 Artezgailua) Ohiko multzoa HINE (HG-92-4000-B9 Artezgailua)
Turismo Informazioko Zerbitzuak
Eskuliburu honek Informazio Zerbitzuen lanbide-moduluaren edukiak garatzen ditu. Gida, Informazio eta Laguntzako goi-mailako prestakuntza-zikloko turismoa Turistikoak, Ostalaritza eta Turismoa lanbide-arlokoa.
Musika-euskarridun egokitzapen fisikoko oinarrizko jarduerak
Eskuliburu honetan, Musika-euskarridun egokitzapen fisikoko oinarrizko jarduerak modulua garatzen da.
Informazioa eta komunikazioa generoaren ikuspegitik
Liburu honen edukiak bat datoz Genero Berdintasuna Sustatzeko goi-mailako teknikariaren titulua ezartzen eta haren gutxieneko irakaskuntzak finkatzen dituen urriaren 11ko 779/2013 Errege Dekretuan jasotakoekin.
Osasuna sustatzea eta pazienteari babes psikologikoa ematea
Osasunaren sustapena eta pazientearentzako laguntza psikologikoa modulurako materiala
Protesi partzial erauzgarri metalikoak, erretxinazkoak eta mistoak
Protesi partzial erauzgarria fabrikatzeko eta lortzeko prozeduren deskribapena.
Komunikazio-zailtasunak dituzten pertsonekin esku hartzea
Komunikazio-bitartekotzako teknikariaren tituluari dagokion goi-mailako prestakuntza-zikloaren barruan, Komunikatzeko zailtasunak dituzten pertsonekiko esku-hartzea moduluaren curriculumean jasotakoak dira liburu honetako edukiak. Eduki horiek ikasleak eta, oro har, komunikatzeko zailtasunak dituzten pertsonekin elkarlanean aritzen diren edo jardun nahi duten guztiak prestatzen dituzte.
Proiektuak ikasgaia euskal kulturaren ikuspuntutik aberastuta
Lan hau, Proiektuen Irakaskuntzarako Gidaliburuaren osagarri txiki bat da. 2017an IRALE R600 ikastaroan egindako lana jasotzen du. Proiektuak ikasgaiak euskal kulturaren ikuspuntutik hedatzeko eta aberasteko bidea jorratzen du. Material hau honako ikasketa hauetako Proiektuak ikasgaietarako sortua izan da. • Arkitektura Gradua • Barrualdeen Diseinua, Goi-mailako Arte-irakaskuntzetan Gradua • Dekorazio-lanen proiektuak eta zuzendaritza, Arte Plastikoetako eta Diseinuko Irakaskuntza Profesionaletako Goi-mailako Heziketa Zikloa
Proiektuen irakaskuntzarako gidaliburua
Liburu honen edukia ikastaro jakin baterako diseinatua dagoen arren ("Barne-diseinuko Proiektuak", IDarte-n), esperientzia hau hainbat diziplina eta testuinguru pedagogikotara zabaldu daiteke; idazleak garatutako testuak eta dokumentuak ere bai. Liburu honek honako kontu hauek biltzen ditu: ariketen enuntziatuak, ariketa bakoitzaren xedea eta helburua, bilakaera eta prozesua, ebaluazio-irizpideak eta konpetentzia pedagogikoak. Testuak ariketa bakoitzaren oinarri diren dokumentu teorikoei buruzko azalpen bat ere jasotzen du. Hori dela eta, liburu honek "Gidaliburu" izena hartu du, ez baita ariketen bilduma soila. Izan ere, ikasleei osorik entregatu zaien garapena dokumentu akademiko arrunt bat baino sakonagoa da. Bertan, oinarrizko erreferentzia metodologikoa une oro azaltzen baita.
Euskadiko Lanbide Heziketako ikastetxeetan Garapen Jasangarriko Helburuak jorratzeko gida praktikoa
Gida honen helburu nagusia da beren estrategia Nazio Batuen Garapen Jasangarriko Helburuekin lerrokatu behar duten Euskadiko Lanbide Heziketako ikastetxeei jarraibideak ematea. Laster argitaratuko da.
GUNEAK. HOGAR DIGITAL PROIEKTUA
Zahartze baliozko aktibo eta osasuntsurako ingurune adimendunak
Euskadiko Lanbide Heziketa Solidarioa. 1. Gida
Gida honen helburua Euskadiko LHko ikastetxeetan egindako ekintza solidarioak partekatzea da.
EGOERA FISIKOA BALORATZEKO ETA ISTRIPUETAN ESKU HARTZEKO JARDUNBIDEA
Egoera fisikoa baloratzeko eta istripuetan esku hartzeko jardunbidea izeneko lanbide modulua Gizarte eta Kirol Animazioko eta Irakaskuntzako goi-mailako teknikariaren tituluko eta Egokitzapen Fisikoko goi-mailako teknikariaren tituluko funtsezko moduluetako bat da, titulu horiek lortzeko ikasiko diren edukietako askoren oinarria da-eta.
Protesien diseinu funtzionala
Protesien diseinu funtzionala lanbide-moduluak funtzio hauek egiteko beharrezko informazioa jasotzen du: produktua definitu eta diseinatzea, kalitatea kontrolatu eta mantentzea, eta hortz protesien laborategi bateko prebentzioa, segurtasuna eta babesa.
Protesi osoak
Liburuak leial izaten jarraitzen du azaroaren 18ko 1687/2011 Errege Dekretuan ezarritako edukiekin, non Hortz-protesietako Goi-mailako Teknikariaren titulua ezartzen den eta tituluaren gutxieneko irakaskuntzak finkatzen diren, eta duela gutxi eguneratu denarekin apirilaren 18ko 287/2023 Errege Dekretuan ezarritakoekin, non hezkuntza-sistemako lanbideheziketako titulu batzuk eguneratzen diren; besteak beste, Osasunaren lanbide-arloko Hortzprotesietako Goi-mailako Teknikariarena, eta haren gutxieneko irakaskuntzak finkatzen dira.
Zuzendaritza eta merkaturatzea
Irudi pertsonal eta korporatiborako aholkularitza Estilismoa eta ile-apainketako zuzendaritza
Osasun-hezkuntza eta osasunaren sustapena
Osasuna sustatzeko jarduerak programatu eta garatzea, osasun-arloko kanpaina edo programetan aurreikusitako helburuak betetzeko behar diren materialak prestatuz.Osasuna sustatzeko programa eta estrategien diseinuan parte hartzea eta bere mailan aplikatzea, herritarren artean prebentzioko eta higiene- eta osasun-arloko jarrerak eta ohiturak bultzatzeko.Teknika berrien erabileran, ikerketa-proiektuetan eta etengabeko prestakuntzako programetan parte hartzea, eta laneko eraginkortasunarekin eta segurtasunarekin lotutako neurriak proposatzea. Pertsonek osasun- eta gaixotasun-egoerekin duten harremana ebaluatzea eta laguntzarekin, prebentzioarekin eta errehabilitazioarekin lotutako alderdiak zehaztea.
ETHAZI Metodologia Metal Eraikuntzan
ETHAZI metodologia Metal Eraikuntzetan: Hasierako erronka batetik, erronka konplexu batetara. ETHAZI-ko Hamaika Pausoen aplikazio praktiko eta teorikoa irakasle eta ikasleentzat.
Sarrera-piezak erronka
Lan honetan, Fabrikazio Mekanikoko Produkzioaren Programazioa goi mailako zikloko lehen ikasturtean lantzen diren 4 erronketatik lehena garatu da: 1. Erronka: SARRERA- PIEZAK. Ikasleek bost pieza egingo dituzte eta, horretarako, tailerreko bi makina erabiliko dituzte: tornua eta fresatzeko makina. Erronkak lehen ikasturteko modulu guztiak batzen baditu ere, lan honetarako Mekanizazio-,konformazio- eta muntaia-prozesuen definizioa eta Adierazpen grafikoa moduluen atalak soilik landu dira. Ondorengo orriotan, erronka zuzentzeko erabiltzen diren errubrikak, erronkaren aurkezpen-txostena, ikasturte osoan zehar erabiltzen den Mekanizazio-Prozesu Orokorren txostena, multzo- eta piezakatze-planoak eta piezen prozesu-orri eginak topatuko ditu irakurleak, besteak beste.
Mikrobiologia eta elikadura-higienea
Mikrobiologia klinikoa
Ortodontzia-aparatuak eta ferula oklusalak
Hortz Protesiaren goi - mailako heziketa zikloko Ortodontzia-Aparatuak eta Ferula Oklusalak lanbide-modulurako gida eraginkorra izateko asmoarekin sortu da . Hortz Protesiaren goi-mailako teknikariak bere eguneroko praktikarako baliabide ugari aurkitu ahal izango ditu bertan.
Hortz-protesien laborategia
Laborategiko lanbide-modulua UC2087_3 gaitasun akreditagarriari buruzko unitateari dagokio: Zentro bat , instalazio bat edo hortz- protesi laborategi bat kudeatzea, eta ¬dento - protesi , ortodontzia-aparatu eta oklusula-tresnen diseinu , prestaketa, elaborazio , fabrikazio eta konponketa prozesuak antolatzea.
Berrezarpenak eta metalezko egiturak protesi finkoan
Liburuak Berrezarpenak moduluaren edukiak garatzen ditu, eta protesi finkoko egitura metalikoak, azaroaren 18ko 1 687/2011 Errege Dekretuan oinarrituta (Hortz-protesietako Goi Mailako Teknikaren titulua ezarri eta haren gutxieneko irakaskuntzak finkatzen dituena), Hezkuntzari buruzko maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoa betez.
Zaharberritzeak eta Estaldura Estetikoak
Etorkizuneko hortz-protesientzako lehengoratze-tratamenduei eta estaldura ¬estetikoei buruzko testu-liburu bat planifikatzerakoan , gaur egun hortz- protesi laborategietan egiten diren tratamendu gehienak biltzen saiatu naiz, guztiak urtez urte bisitatzeko zortea dudan hortz-protesista askoren -esperientziak lagunduta , Lantokietako Prestakuntza (FCT) modulua koordinatuz.
Komunikazio-sistema handigarri eta alternatiboak (KSHA)
Liburu honek komunikazio-sistema handigarri eta alternatiboekin (KSHA) lotutako edukiak aurkezten ditu. Eduki horiek zerbitzu soziokulturalen eta komunitatearen lanbide-arloko hainbat heziketa-ziklotako moduluetan lantzen dira: — Komunikaziorako Laguntza modulua, Mendetasun-egoeran dauden Pertsonei Arreta emateko erdi-mailako prestakuntza-zikloari dagokiona. — Komunikazioko Sistema Handigarri eta Alternatiboak modulua, Gizarteratzeko goi-mailako prestakuntza-arlokoa. — Komunikazio Sistema Handigarri eta Alternatiboak modulua, Komunikazio Bitartekotzako goi-mailako prestakuntza-zikloari dagokiona.
ENPLEGURAKO IBILBIDE PERTSONALA I: 1. ikaskuntza-emaitza (behin-behineko materiala)
Lan honen helburu nagusia EIP1 moduluko 1. eduki-blokea (1. IE, 4. IE eta 5. IE) lantzeko euskarazko materiala sortzea izan da. Bestetik, EIP1 moduluko irakasle guztiek irakasgaia emateko material erabilgarria eta praktikoa sortzea euskaraz. Horretarako, Ikaskuntza-emaitzaren arabera antolatu da material hau, modulukako erronketan zein moduluen artekoetan baliagarria izan dadin, eta ikastetxe bakoitzak bere errealitatera egokitzeko aukera izan dezan. Material honek EIMA onespena dauka eta behin-behinekoa da. Behin-betiko materiala EIMA katalogoan argitaratuko da eta orduan, hemen ere eguneratu egingo da.
“Jasangarritasuna ekoizpen sistemari aplikatua ” modulurako irakaskuntza gida
Irakaskuntza gida honen helburua da “ Jasangarritasuna ekoizpen sistemari aplikatua ” modulua irakastea eta ikaskuntza emaitzak betetzea erraztea. Horretarako , 6 unitate didaktiko (UD) irakastea proposatzen da, ikaskuntzaren emaitzen ildotik , eta 7. unitate didaktiko bat Proiektua ) ere. Sartutako proposamenek laguntza gida bat izan nahi dute , eta irakasle bakoitzak erabakiko du proposamen horiek erabili ala ez .